Thursday 28 April 2011

Lamanye....

Lamanye aku xmencoret2 dalam blog yg ntah ape2 ni...byk benda yg nk dikongsi tp aku tersgtla MALAS!! huhhu skang ni usia zuriat aku n suami dh 17 minggu...dh hampir 5bulan...alhamdulillah.. syukur kepada ALLAH atas kurniaan yg xternilai ni...doa aku n suami dimakbulkanNYA setelah hampir setaun menunggu...
Terasa diri ini terlalu istimewa bila ade insan lain dalam rahim aku ni...mmg rs lainla...xreti nk cite mcm mn..hanya yg melaluinye yg fhm...hehehhe kpd kwn2 yg masih belum ade rezeki aku sentiasa doakan agar kwn2 sume dimurahkan rezeki..amin.

3 bulan pertama mengandung mmg rs mcm aku ni xde life...baru tau mcm mn sshnye mak mengandungkn aku...huhuhu makan xlalu...pening tahap gile sampai nangis2 bile aku call suami aku...dhla sidia jauh...huhuhu mmg dugaan betul...betulla kata org saat2 mengandung ni lebih2 anak 1st kalo bleh biarla suami dekat ngan kite...sbb kite rs sgt sensitif..rs mcm sorg2 je kt dunia ni..cepat sgt terasa...tp mujurla sang suami amat memahami aku...dia xpenah mrh aku wlwpun aku kdg2 hangin xbertempat...moody je...

Masuk 2nd trimester alhamdulillah morning sickness aku dh makin berkurang...dh xde rs nk muntah pening lg.. Aku bertambah bertenaga utk g blk keje cumaaaa...ttiba tgn n kaki aku naik bintik kecik2 then gatal yang amat..samp mlm2 xleh tido.. Abis berparut aku garu...then g klinik doc yg xbertauliah psl pregnant ni dia ckp aku kene KUDIS BUTA atau nama yg lebih sedapnye scabies...huh sgt tidak logik... 1st time aku dgr penyakit tu...doc tu ckp penyakit tu bawaan sejenis kutu yg ade 6kaki..actually ade 8kaki bile aku search kt tenet...huh berjangkit dan sgt ssh nk hilang.. So dia suh aku rebus pakaian yg aku pki dgn cadar sume...dh mcm sakit A**S je...nauzubillah... Aku sgt pelik bin ajaib dr mnla aku dpt penyakit ni... Jenuhla aku cr kt tenet info psl ni... ubat yg doc bg tu xjln pun...makin gatal adela samp nangis2 xleh tido...huhuhu nangis lg... ;) 

Then aku xpuas hati aku pun  gla jumpa doc yg bertauliah dlm pregnancy ni iaitu doc Raofah pakar kt ar ridzuan..(insyaALLAH doc ni jgk yg akan sambut anak aku nnt...amin).. Dia ckp gatal2 ms mengandung ni mmg biasa terjadi sbb perubahan hormon dalam badan...dan jgk sbb darah kotor kite xkuar... Mmg slalooo terjadi ms 2nd trimester ni.. Fuhhhh LEGAnye aku ya ALLAH...sblm ni riso sgt2 bile fkrkn penyakit kudis buta yg menakutkan tu... Hampeh tul doc xbertauliah tu... Sian mak aku mcm2 daun dia buatkn utk aku sapu kt gatal2 tu sbb risokan aku yg kene kudis buta... Sanggup bangun pkl4 pg semata2 nk tumbukkan daun bile tgk aku xtido2 sbb asyik menggaru... Thanks MAK sbb ambil berat sgt2 pd anakmu ni...doc raofah bg aku ubat utk buangkan toksid n sembelit.. Alhamdulillah gatal2 tu beransur kurang dan skang ni hanya tinggal parut akibat garu je...huhuhu bykkn dugaan org mengandung ni... Pdnla ALLAH letakkan syurga di bwh telapak kaki ibu....baru aku tau....hurmmmm

Harap2 lps ni aku semakin sihat dan tabah menghadapi setiap dugaan yg dtg ms mengandung ni...another 5months to go...ibu xsbr nk tggu kelahiran anak ibu ni.... moga menjadi anak yg soleh dan solehah yg mampu mendoakan ibu n abah andai kami telah pergi nnt...amin...
                                          preggy time 15 minggu


                 suamiku dgn irsyad - anak buah kesygan pak wan hehehe

                                                  mak yang tercinta

0 comments:

Post a Comment