Thursday 28 October 2010

Life is short


Ptg td blk je dr keje aku terus sambung bc novel tetiba dpt 1 msg mengatakan ap anak k.wani meninggal dunia...menung pjg aku bc msg tu..mcm xpecaya sbb br je jumpa dia ms raya hr tu...dia pun nmpk sihat je wlwpun masih xbleh berjln...ceria je dia.. innalillahiwainnailahirojiun... umur semuda itu dh menghadap penciptanya...kite bile lgkn?xde sorg pun mampu jwb soalan itu...aku xdpt bygkan keluarga dia mesti sedih sgt sbb ap muda lg...tp itula semua tu dah tersurat sejak azali lg..ALLAH hanya pinjamkan dia hanya 15tahun je...kite kene redha dgn ketentuanNYA...

Sejak dpt berita tu samp sekarang mcm2 bermain dlm kepala otak aku...mcm2 aku fkr...insaf dgn pemergian dia...betulla kata org "life is short" bile2 ms je kite akan diambil olehNYA...bezanya samada dlm keadaan bersedia atau x...sesungguhnya aku amat bersyukur dgn apa yg aku perolehi sekarang ni...dengan kasih syg yg ALLAH kurniakan...aku punyai mak yg sgt penyayang, punya abg2 yang sgt mengambil berat..punya anak2 buah yg mampu membuatkan hidup aku ceria...punya kwn2 yg selalu buat aku tersenyum... aku jgk bersyukur dengan rezeki yg ALLAH limpahkan kepadaku...xpernah rs xcukup mkn...xpernah rs susah mcm org2 kt palestin..semuanya serba lengkap..


Sesungguhnya ALLAH itu maha pengasih lagi maha penyayang...wlwpun kerja aku sekarang xla sehebat org2 diluar sana... duit aku xla berkepuk dlm bank tu..tp sekurang2nya kerja aku sekarang ni xpenah membebankan aku...xpenah mencuri masa aku utk bersama org yg tersyg...aku punya ms utk bwk mak ke klinik...punya masa utk membantu kwn2 yg dlm kesusahan...punya masa utk bersosial (fb..blog..ym..hehehe)...kerja pun xla setension org lain yang terpaksa blk time bulan dah menjelma..pergi kerja time matahari xmuncul lg....terpaksa outstation berhari2...ibarat rumah dah mcm hotel hanya utk tidur+bersalin pakaian je...

Pada aku matlamat hidup aku bkn utk menjadi KAYA...cukuplah sekadar cukup mkn pki..ape yg penting kita punya byk ms bersama org yang tersayang...duit xmampu buat aku ketawa...duit xmampu nak bersama aku time aku bersedih..jd selagi mata aku celik aku akan cuba bersama org yg tersyg...cukupla 8am-4.30pm(time keje aku hehhe) isnin-jumaat je waktu aku bekerja...waktu yg lain aku akan sedaya upaya spent utk family...sbb HIDUP HANYA SEKALI...dan........................LIFE IS SHORT...!!bile dah xde barula kite akan menyesal....al fatihah utk adik ap...semoga rohnya dicucuri rahmat..amin...


0 comments:

Post a Comment